onsdag 21 maj 2014

Sommarkläder och lilla pappa.

Jaha! Så var det det här med sommarkläder igen då....
...SUCK!
Man ser ju inte riktigt klok ut i shorts och korta kjolar när den vinterbleka hyn sticker fram lite här och där, men det är inget att göra åt för i dag skall det bli 25 grader varmt och då tänker inte jag gå i jeans och långärmat på förskolegården i alla fall.
Det får bli svart kjol och svart t-shirt (så att kontrasterna mot den vita hyn blir ännu större).
Jag inser också att jag måste investera i nya sommarkläder, inte för att att jag inte kan ha de gamla utan för att de inte är snygga helt enkelt.
Jag behöver klänningar och shorts.
Jonny får lön i morgon så då är det jag som går på shoppingtur på Gränby efter arbetet.
Jonny behöver säkert också något nytt.
Minuset på Viktväktarna i går var inte så stort men minuset på min våg i morse var desto bättre så nu är jag på gott humör igen.
Det gör det roligare att handla kläder också, när man inte behöver handla den absolut största storleken som butiken har.
Å mer minus skall det bli innan den riktiga sommarsäsongen startar.
Jag har skickat efter två klänningar att ha på Luddes student så nu håller jag tummarna att jag inte ser ut som en stoppad korv i dessa.
Nu skall jag bege mig ut i solen och det varma vädret.
Tänk att det redan är onsdag i dag. Till lunch har halva veckan gått.
Sug på den du!
Kram hela dan!
I dag skulle min far ha fyllt 79 år.
Grattis på födelsedagen lilla pappa <3

Ni finns alltid i mina tankar älskade familj!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar