onsdag 9 april 2014

Tills vi möts igen

Ja, ikväll är det avdelningsmöte....igen.
Vi har två möten i månaden men jag tycker frekvensen ligger tätare än så.
Det känns som om man har något kvällsmöte varje vecka. Inte för att det gör mig så himla mycket, det är ju så mitt arbete ser ut.
Jag gör inte 40 timmar/vecka i barngrupp på mitt schema men jag få betalt för det, så dessa kvällsmöten är redan betalda och klara. Dessutom så finns det arbete  som måste göras utan att barnen är med.
All planering och den faktiska förändringen i lärmiljön. Reflektion och andra samtal måste ske utanför schematid. Vi vet också om alla möten långt i förväg, det är inget som kommer som en överraskning.
Jag tycker dessutom att vi har ganska trevligt på våra kvällsmöten men visst är man trött efter en hel dag i barngruppen och sedan skall man vara fyllt av idéer sent på kvällen. Inte alltid en bra ekvation.
Det bästa vore om vi kunde stänga en eftermiddag var fjärde vecka så att man fick tänka medan det ännu var dagsljus, men var skulle föräldrarna göra av sina barn då?
Inte en lätt nöt att knäcka.
Nog sagt om detta.
I kväll har jag möte, inte mer det.
Här i Uppsala snöar det ta mej faan.
Skjut mig!
I morgon  åker jag till ortopedhuset i Stockholm men det är en helt annan historia.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar