måndag 7 april 2014

Storhandlat

Jag slog på autopiloten och åkte till Gränby.
Med autopiloten menar jag min mathjärna som funkar utan att jag behöver tänka.
Jag handlade gammal hederlig mat, sådan som jag kan utan och innan.
Jag blir tokig av allt mattänk snart.
Det är för mycket kalorier, fel fett, för mycket kolhydrater.
I dag handlade jag bara.
Det blir sjukt billigt när jag slår på autopiloten. Tio middagar för 800 kr!
Gör om det om du kan.
Det blir mat som: makaronpudding, köttbullar i tomatsås och pasta. ärtsoppa, blodpudding med bacon, lax, tonfiskrisotto, kycklingbolognese, köttfärsjanssons mm mm.
Nu låter det som om jag bara har handlat skitmat men så är det inte. Jag har köpt fin nötfärs från en gård här i Uppland, lax och närproducerat rökt sidfläsk, köttbullar med 75% kötthalt, kycklingfärs mm mm.
Det går undan när jag går själv och handlar. Jag behöver inte tänka och jag har ingen Jonny som går bredvid och är sugen på ditten och datten.
Vi måste storhandla oftare. Det blir sjukt dyrt att handla på den lokala ICA-butiken var och varannan dag.
Nu är det gjort cog nu behöver jag inte handla förrän till påsk.
Duktiga jag!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar