torsdag 10 april 2014

Men vad sa doktorn då?

Han sa att mitt knä är helt utslitet. Inte bara vanlig artros, utan slitet på riktigt. Inget brosk plus att knäskålen är helt knölig på insidan.
Den enda utvägen är en knäprotes men jag är på tok för ung för en sådan.
Knäproteser sätter man på gamla tanter som har slutat hoppa och springa,sa han.
Jag fick en kortisonspruta plus medicin och sedan sjukskrev han mig på 50% i 3,5 vecka. 
Jag har telefontid med honom igen den 8 maj, en uppföljning på kortisonet och medicinen.
Han tog också upp min övervikt och sa att jag kvoterade in mig för en magsäcksopertstion.
Något att tänka på i alla fall.
Det var mycket att ta in så nu känner jag mig helt slut.
Måste vila nu!

1 kommentar:

  1. Ingen op av magen tycker jag! Du kommer bli smalare men psykiskt sjuk!
    Dessutom är det ingen liten lätt op utan ganska riskfyllt! Dont do!
    //Nina

    SvaraRadera