fredag 18 april 2014

Långfredag i Hållen

Vaknade redan klockan 06.00 och kände mig oförskämt pigg. Jag låg kvar i en timme till. Nu har jag precis sparkat igång vår gamla kaffebryggare.
När vi är så många kaffedrickare under samma tak så bestämde vi oss för att ställa bort kapselmaskinen för att inte bli ruinerade på kaffekapslar i påsk.
Det räcker med att killarna gör oss fattiga på mat och bärs 😜
Det är lite grått väder som möter mig idag. Men det gör inget. Inget gör något här ute.
Jag mår bra i alla väder,
Snart kommer Knut också och då blir hela familjen samlad.
Det gillar jag.
Jag skall förbereda lite påskmat i dag. Bl.a. En smörgåstårta och en Janssons.
Till middag blir det inkokt lax med romsås. Knuts favoriträtt.
Eller som han äter, romsås med lite inkokt lax.
God morgon från Hållen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar