måndag 10 mars 2014

"Så småningom"

Så sa hon.
Sköterskan på ortopeden alltså.
"Vi har din remiss här och du kommer att bli kallad...så småningom."
Jaha, vad gör jag nu då?
Sitter hemma på häcken i några dagar till och sedan går jag till arbetet på måndag.
Jag försökte berätta för henne om hur ont jag har och att jag just nu är sjukskriven veckan ut.
Jag kunde lika gärna ha pratat med en betongvägg, så intresserad var hon av att lyssna på mina bekymmer.
Hon sa säkert fem gånger: " Jag har din remiss här och du kommer att bli kallad så småningom".
Tack för det, televerket!
Att få ett datum var som att fråga henne hur många vattenatomer det finns i Östersjön.
Självklart kan hon inte svara om hon inte har ett datum, hon kan ju inte bara gissa på ett och lägga på luren. Men jag vill ju bara veta om vi snackar om dagar, veckor eller månader??
Men hur skall hon veta?
Hur skall jag veta?
Jag har legat på sängen och lipat hela dagen. Kollat på Skärgårdsdoktorn och sedan gråtit lite till.
Jaha ja.
Så blev det med det.
Precis om i sagan:
- Det bidde inga byxor
- Va? Bidde det inga byxor? Vad bidde det då då?
 - Det bidde en fingertutt...

Fast för min del bidde det ingenting, inte ens en fingertutt.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar