torsdag 6 mars 2014

Rena rama sanatoriet

Jag och Jonny har fått samma skit.
Vi går runt här och hostar som två lungsjuka storrökare med kol.
På mig har det "bara" suttit i bröstet i flera veckor men nu har det "äntligen" brutit ut och på Jonny kom det från ingenstans.
Ingen av oss verkar ha feber men vi hostar inga skojiga grejer.
Rena rama sjukstugan här hemma.
Jag tror att Jonny jobbar hemifrån i dag. Inte kul att sitta på möten och hosta heffaklumpar på folk.

Torsdag i dag alltså.
Jag tror jag börjar med dubbel dos av min medicin i dag. Läkaren sa att jag kunde göra det om jag kände effekten men inte tillräckligt bra.
Tabletterna kan man få i 30, 60, 90 och 120 mg och mina är på 60. Tar jag dubbel dos så kommer jag genast upp i maxdos och det sa min läkare att jag kunde göra utan problem.
Jag vill ha snabbare och bättre gensvar, så jag gör det from i dag.
Vem vet, jag kanske springer vårruset i maj....ärrå!

Lite krubb skall jag väl ändå kunna åka och handla i dag. Lite gott käk att ha i stugan i helgen.
Äta bör man annars dör man.
P.S Håll tummarna att de svarar på ortopeden i dag då.
Kolla vilket jäkla blåmärke jag har fått på armen.
Vet i fåglarne vad jag har gjort?




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar