torsdag 13 mars 2014

Mycket grejer blir det

Varje helg åker vi upp till Hållen med bilen fullastad med grejer.
Allt ifrån julpynt till planteringsjord.
Vi har fortfarande ett rum på övervåningen fullt med kartonger som skall ut till stugan.
Det är ju där vårt förråd kommer att vara (i stugan alltså, inte på övervåningen).
Vi har inte ens börjat att rensa våra förråd i källaren ännu, där kan vi snacka om grejer.
"Den som har mest grejer när hon dör, vinner" verkar ha varit mitt motto.
Jag är inte alls sån längre men grejerna finns kvar så länge jag inte tar mig tid att rensa.
Vem har lust att stanna hemma i stan och rensa bland grejer när man kan åka ut till stuga på helgerna?
INTE JAG!
Inte kan jag rensa själv heller eftersom hälften av all skit där nere inte är mitt. Mycket kan man bara trycka ner i en container utan att blinka, tror jag.
Gamla kläder å skit.
Nä, det skall bli skönt den dagen vi äntligen är klar med all rensning. Den dagen kommer jag att gå ner tio kilo i vikt. Den dagen kommer jag att fira med champagne.
Att äga mycket saker är inte bra för själen. Detta är ju inte första gången som ni hör mig klaga över detta och inte lär det vara den sista heller, men nu har vi i alla fall börjat att röra i skiten.
Vi har ju ett fullt förråd ute hos en bonde i Forkarby också, grejer från husvagnen. Utemöbler å skit.
Ja, herregud! Det är en full släpvagn bara det.
Ja, som sagt, mycket grejer blir det.
En bild från mitt vardagsrum...
...eller?


P.S Jag har ingen tandvärk i dag.....skumt!

1 kommentar: