tisdag 4 mars 2014

Min journal

Man kan logga in på Mina Vårdkontakter.se.
Där kan man kolla på sin journal, vilka läkare man har träffat, vilka som har läst min journal och när samt vilka läkemedel som man fått utskriven.
Det är ganska intressant att läsa sin egna journal även om man inte förstår allt som står där i.
Läkarspråket är ju rena grekiskan för en vanlig dödlig.
Den viktigaste frågan, när jag skall få komma på besök till Ortopedkliniken, stod det givetvis inget om.
Jag har också försökt att ringa till ortopeden både i går och i dag men jag får bara samma svar: "Vi tar ej emot fler samtal för närvarande. försök igen lite senare eller nästkommande vardag".
Den här följetongen börjar bli lite långrandig nu.
Jag åker och klipper mig så länge.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar