tisdag 18 mars 2014

Magsjuk igen

Ett dygn hann jag vara på jobbet innan jag blev smittad av djävulsbakterierna.
Jonny fick skjutsa hem mig för jag tordes inte sätta mig på en buss.
Det tar för lång tid att ta sig hem.
Först buss ner på stan, byta och sedan tvåan hem (hahah tvåan, kul!).
Nu får vi se vad som händer vidare under dagen, om magen lugnar ner sig eller om det blir värre.
En sak är jag helt säker på och det är att jag kommer inte få en spänn i lön i mars.
Vi får leva på kärlek och frisk luft, bita på naglarna.
*suck*
Jag ringde Vårdgarantienheten innan magen satte igång att spöka och där sa de att jag kan få hjälp i Stockholm. De skickar mig till Ortopedhuset vid Globen för där går det undan.
Min läkare hade inte skickat in remissen i november, som han sa. De hade inte fått remissen förrän den 6 januari. Inte undra på att alla tycker att jag tjatar när jag ringer. I deras papper har det knappt gått två månader sedan remissen kommit in och för mig har det gått gått snart fem.
Kulig läkare!....nooot!
Nu hoppas jag på snabb hjälp med knät och snabbt tillfrisknande i magen.
Detta börjar bli lite jobbigt!
Mycket jobbigt...
Nödslakt har jag nämnt förut, känns som ett helt ok alternativ i dag faktiskt.
Just shoot me!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar