onsdag 5 mars 2014

LILL: a mamma

När jag var barn så arbetade min mamma halvtid. Hon arbetade 100 % ena veckan så var hon ledig den andra.
Hennes lediga veckor kom man hem från skolan och då luktade det ofta nybakat i hela trappuppgången, eller så hade hon bonat golven. (vem bonar golv nu för tiden?).
I bland luktade det kolaremmar i trappen och då visste man att mammas väninna Vivianne var på besök. Hennes parfym luktade just kolaremmar (den heter Ciara från Revlon). Då satt de i köket och spelade yatzy och drack kaffe. Nästan alltid spelade mamma sin skiva med Lill Lindfors vare sig hon bakade, bonade eller hade besök.
Jag blir väldigt nostalgisk när jag lyssnar på just den här skivan.
I dag har jag lullat runt här, lyssnat på Lill och tänkt på mamma.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar