lördag 8 mars 2014

Internationella kvinnodagen

Heja alla starka, modiga, vackra och stolta kvinnor.
Feminist? Javisst!
För mig är det självklart att vara feminist.
Nä, jag hatar inte män för det,
Feminism för mig är mer en rättvisa. Lika lön för lika arbete. Att män och kvinnor arbetar och lever under samma vilkor.
Ja, vi är två olika kön och vi har inte samma förutsättningar rent fysiskt.
Självklart skall vi fortsätta att vara man och kvinna.
Feminism för mig har egentligen inget med könet att göra. Att se på varandra som människor, DET är feminism för mig.
Män kan också vara feminister.
Jag gillar inte hen och jag tycker inte att vi skall bygga ett samhälle utan kön. Vi skall bara tänka rättvist och använda sunt förnuft.
Alla förnuftiga människor är feminister helt enkelt.
Så, nu har jag tyck lite om detta också.
Ha en bra dag alla kvinnor och män där ute.
PS Sur är jag för att melidikrysset började trettio minuter tidigare i dag. Jäkla sportsändningar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar