lördag 29 mars 2014

En ortoped och en räkfrossa

I går när jag kom så låg detta på hallgolvet.
Ett brev från Ortopediska huset.
Jag skall äntligen få träffa en ortoped.
Den 10 april kl 10.30 skall jag få träffa läkare Lars Jonsson.
Detta är som ljuv musik i mina öron. Jag skall få träffa en ortoped och han skall äntligen få tala om för mig om man kan göra något för att ta bort eller åtminstone lindra smärtan i mitt knä.
Jag hoppas på en operation, så klart. Få nytt brosk i knät eller byta knäled eller något annat läskigt.
Ja, usch ja. Jag hatar ju sår så en operation är inget jag ser fram emot men samtidigt så vill jag göra det om det kan ta bort värken i mitt knä.
Tänk om jag kan börja promenera igen utan att få ont. Tänk om jag kan böja mig ner och sitta på knä. Detta som är så självklart för andra har inte jag kunnat göra på nästan 10 år.
Lycka!
I dag är det otroligt vackert väder här i Uppsala. Jag har varit i valet och kvalet om jag skulle sätta mig i bilen och dra till stugan men jag har beslutat mig för att stanna hemma. Jag tror jag tar bussen ner på stan i em och käkar en bit mat och kanske tar en öl i solen.
Nu skall jag städa undan efter gårdagens lilla sammankomst. 9 tjejer på räkfrossa. Det var roligt. Mycket skratt och de flesta stannade längre än vanligt. Kul, tycker jag. Ett bra betyg på en fest.
När man ställer till med kalas så kan man bara ordna med förutsättningarna. Mat och musik. Man kan inte har roligt åt folk, detta måste de fixa själva och igår fixade vi det bra tillsammans. Tack alla goa och fina kollegor.
Mona och Linda

Eva-Lena och Linda

Mona och Karin



Moi

Maria

Ullis

?????? 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar