torsdag 27 mars 2014

Där drog han i rök och damm

Så kommer tankarna igen.
Bara de inte störtar, bara det inte händer något.
Jag har blivit som en gammal tant som oroar mig för allt och alla. Är det fruars och mammors lott det? att oroa sig?
Det kändes så skönt med hans nya tjänst, att han inte skulle resa, så drar han iväg en vecka till USA på direkten, nästan på direkten.
I dag skall jag jobba, gå på webbgrupp och sedan handla till min AW.
Vi blir 6-7 st på min räkfrossa i morgon. KUL!
Måste hem och städa lite tills jag får gäster, inte så mycket men lite. Det märks att vi bara bor 3 st här hemma nu. Ingen disk överallt, inga skor fulla hallen, ingen tvätt upp över öronen.
När jag säger att vi har stökigt nu för tiden ser det ut som det gjorde när vi hade nystädat för tio år sedan.
Allt är relativt.

Min tumme läker finfint. Kunde  tom blöta ner den i morse, när jag duschade.
Den ser fortfarande lite läbbig ut och jag undrar om det var så bra idé av mig att ha räkfrossa i morgon? Hur skall jag kunna skala räkor med min tumme?
Jag får sno ett par plasthandskar på jobbet!
Aj aj aj
Stackars tumme!
Dumma potatisskalare!
Klantiga Maggan!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar