måndag 24 februari 2014

Sovit som en kratta!

Jag har vridit mig hit och dit hela natten.
Jag har ältat och ältat det kommande läkarbesöket i huvudet om och om igen så det känns som om jag redan har varit där flera gånger i natt.
Jag tänker att de kommer säga att jag skall ringa och beställa en tid för detta är inte akut. Jag tror att läkaren INTE kommer att sjukskriva mig för att jag inte har tillräckligt ont eller för att mitt knä redan är skickat på remiss till "Ackis".
Jag tror att... jag vet inte vad jag tror? Det är väl därför som jag är så nervös för jag har ingen aning om vad som kommer att hända och vad de kommer att säga. Kontrollfreaket inom  mig måste FÖR I HELVETE VETA!
Vad är det värsta som kan hända?
Jo, att läkaren ler lite mot mig och säger:Nä, tyvärr lilla vännen. Jag kan inte sjukskriva dig. Du får gå och jobba tills du hör något från Ortopeden på Akademiska!
Då har jag betalat 250 kr för ingenting och jag får åka hem sur och arg.
Detta är det värsta som kan hända idag och ändå är jag så rädd att jag inte kan sova!!?
Om en timme öppnar de på vårdcentralen.
Håll tummarna för mig nu!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar