fredag 14 februari 2014

Psst!....Kom hit!

Jag vill viska en sak...
...de e freda´....hörde du dåligt? ...
... De e fredag!!!

Å jag skall åka till stugan.
Det är visserligen alla hjärtans dag men sån´t där amerikanskt trams kan jag klara mig utan, det var något som kom till Sverige när jag redan var vuxen så det är inget som jag lägger energi på. Hade jag varit hemma så kanske det hade blivit en romantisk middag i dag men nu drar jag till skogs med Eva-Lena och det skall bli härligt.
Men först skall jag jobba en hel lång dag, stänga förskolan och sedan kan vi åka.
Ska bara hem och hämta käket först.
Var och handlade i går, hoppas att hon gillar det mesta.
En tjejhelg i Hållen låter väl mysigt?
Nästa gång det blir tjejhelg får bli till våren när det är fina vägar från Östersund och hit. Då skall syrran o Co komma.
Jag vill att alla skall komma till vårt fina hus så att jag får vis upp det och skryta.
Men först en dag på förskolan, i geggan. Du skall se hur barnen ser ut nu för tiden. Det är decimetertjock gegga i våran sandlåda. Du kan gissa att det är roligt där. Inte lika roligt för oss vuxna när vi skall ta av alla kläderna sedan. Men det är sån´t man få ta i mitt yrke. Jag tror jag skippar vit tröja i dag tror jag.
Men  en önskan om en härlig fredag med eller utan Valentine´s day firande.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar