onsdag 5 februari 2014

IKEA....igen.

Ja, visst är det skönt att ha IKEA så nära men det blir lite trist också. Kommer mitt hem se ut som ett IKEA-varuhus snart eller?
I dag har vi köpt ett överskåp till vår sekretär som vi har i sovrummet. Nu när vi tagit med hyllan, som stod här, till huset så måste vi skaffa något annat att våra papper och pärmar i. Då kom jag på att det finns ett överskåp till vår sekretär. Sagt och gjort.
Vi köpte två kuddar också och en golvlampa till vardagsrummet(i huset).
Till hallen(i huset) köpte vi en helkroppsspegel. Den köpte jag för pengarna som jag fick i julklapp så den är från dig Eivor. Tack, det kommer bli jättesnyggt där ute.
Vi skulle ha köpt en matta också men jag hittade ingen snygg, samt ett badrumsskåp hit hem men det fanns inget som föll mig i smaken.
Ja visst ja! Jag köpte en hylla till toaletten också. Nu kan vi ta ner det där fula, bruna och trasiga badrumsskåpet som sitter på väggen och sätta upp min fina spegel och en glashylla istället.
Det blir nog fint.
Ja, det är roligt att hålla på och pyssla, det säger jag inget om men det börjar bli lite småtrist att gå på IKEA nu faktiskt. Det är roligare när man kan hitta snygga saker på loppis eller på Blocket.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar