onsdag 26 februari 2014

Helt slut som artist

Började dagen med att skjutsa gubben på jobbet och sedan tittade jag in på mitt eget jobb en sväng.
Jag hade en del mejl att skicka och läsa samt lite barn att krama.
Klockan tio, när Ö&B öppnade, så hämtade jag min andra sjukskrivna kollega som behövde komma ut och luftas lite.
Vi gjorde en lov med bilen runt i Boländerna och jag blev 1000 kr fattigare på en timme.
När jag skjutsat hem henne så bjöd jag min man på lunch. Det är inte ofta som jag och Jonny får luncha ihop en vardag. Vi åt på Värdshuset Liljan på Kungshörnet. Det låter tjusigare än det var. Ett vanligt lunch-hak med vanlig lunchbuffé.
När jag skjutsat tillbaks min man på jobbet så åkte jag hem.
Jag var lat och satte inte in bilen i garaget utan parkerade utanför porten. När jag sedan skulle åka för att hämta Jonny igen så hade jag fått parkeringsböter. 500 spänn!!
Det kostar att ligga på topp.
Surt! sa räven.
Det blev en dyr läxa. Aldrig skall jag vara lat igen.
Helvetes jävla skit!

Det var inte så många knop jag gjorde i dag men det räckte för att jag skulle slockna på soffan när vi kom hem.
Jag som aldrig brukar sova har sovit varje dag den här veckan, så nog är det någon här som behöver vila alltid. Vilken tur jag har som har en man som ser mer än vad jag själv ser. Han ser en fru som håller på att gå på knäna av trötthet och värk (haha, på knäna, där fick jag till det va).
Du skall vara hemma och vila, säger han och jag börjar tro honom nu. Jag börjar förstå honom nu.
Min kropp behöver vila, men jag har gått på reservbatterier så länge nu att jag inte förstår att energin är slut sedan länge. Lilla fru duktig håller på att gå in i väggen på grund av all värk.
Mitt knä behöver vara stilla och läka. Jag börjar förstå det nu. Jag har väl vetat det länge, men veta och förstå är inte samma sak, om du förstår?
I morgon skall jag inte röra en fena, jag lovar. I morgon skall jag bara sitta och vila.
Klart jag kan det!
Klart jag kan!
Lätt som en plätt, sa Bill.
Plättlätt, sa Bull.
Läsa bok.
Se på film.
Lyssna på musik.
Bara vara.
Ingen att-göra-lista.

I morgonkväll kommer min kära syster, jag längtar!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar