söndag 9 februari 2014

Härligt att ha något att göra.


Det här med hus behöver jag och Jonny. Vi behöver ha något att pyssla med.
Vi har latat oss färdigt nu.
Med hus finns det alltid något att göra.
I dag t ex har jag målat lister och första strykningen i badkaret. Jonny har jävlats med en trasig lampknapp och andra strykningen i badkaret.
Nu sitter jag med ett glas rött och skall snart ta itu med disken.
Jonny jävlas fortfarande med kontakten, får han inte till den så har jag och tjejerna ingen lampa på toaletten nästa helg. Därför är han lite stressad just nu gubben min.
Målarfärgen i badkaret är inte att leka med alltså. En tvåkomponentsfärg som luktar i hela huset. Det luktar så starkt att jag får astma och ont i halsen. Men det verkar bli bra, de svart/bruna fläckarna i badkaret är borta nu. Vad är väl lite astma mot ett snyggt badrum? 😀
Det syns i alla fall att jag jobbat med händerna i dag. Målarfärg överallt, precis som barnen på jobbet.


2 kommentarer:

  1. ...men fina naglar :) Så kul att följa er i det lilla huset och den fina omgivningen! Pyssla måste man annars dör man .... har jag hört! ;)

    SvaraRadera
  2. Ja har inte gjort ett levandes nå på hela dan! Det var vad jag behövde! :))
    //Nina

    SvaraRadera