fredag 7 februari 2014

HALLÅ!!! LYXFREDAG PÅ G.

 Hade du glömt det va? Att det är fredag, menar jag.
Ärrå! Ba skoja.
Klart att man inte glömmer det.
I dag öppnar jag förskolan och då slutar jag klockan 13.00.
LYX!
Kl 14.00 skall jag få min julklapp från tjejerna. Jag skall nämligen gå till Spa & Beauty salong och få mina naglar gjorda. Gelénaglar och lite annat smått och gott.
LYX!
Skönt ska det bli. Jag hoppas att naglarna håller ett tag även i mitt yrke. Jag skall inte göra så långa naglar, det är bättre att de håller och är snygga längre i stället. Hoppas att de är bra där så att man kanske kan fortsätta gå hos de där tjejerna.

I eftermiddag drar vi till stugan bara jag och Jonny.
LYX!
Vi skall bara vara hela helgen och fixa lite med badrummet. Hänga upp nya spegeln i hallen och montera ihop nya lampan i vardagsrummet. Äta och dricka gott bara jag och min man. Det skall bli riktigt gött!

Men allra först några timmar å arbetet.
LYX!
Ja, det är väl lyxigt att ha ett arbete att gå till. En fast punkt i tillvaron och en fast inkomst är inte alla förunnande. Arbetskamrater och att räknas i ett socialt sammanhang är lyx.

Nu börjar min lyxiga fredag med en lyxig kopp kaffe från min kaffemaskin.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar