onsdag 8 januari 2014

Trött och slut

Jobbade mellan 07.30-15.30.
Åkte sedan raka vägen till Gränby Centrum för att införskaffa lite presenter.
(Callekillen fyller ju år i morgon, men säg inget att jag köpt paket för det skall bli en överraskning)
Kl 16.30 lubbade jag upp på Foodcourt och beställde en 12 bitar sushi.
50 kalorier/bit!!! (upptäkte jag när jag redan hade betalat 105 kr)
Vilken tur att jag hade ätit lite till lunch för där rök över halva dagsransonen.
Vem var det som sa att Sushi är smalmat?
Tillbaks till jobbet och stoppade kakhålet full med 12 bitar sushi på under 8 minuter.
Avdelningsmöte mellan 17-19.
Nu är jag MÖR!
Jag fryser och är faktiskt lite hungrig (igen).
Jag tror att jag tar mig ett bad och sedan glömmer hungern med några rejäla omgångar av Candy Crusch innan jag sött sluter mina bruna ögon.
Det är 3 månader till nästa röda dag. Den 17 april är det långfredag, det känns väl upplyftande :)
Jag tror jag skall köpa 6 flaskor champagne och fira varje månad fram till sommaren.
När jag blir rik så skall jag sluta jobba och bara sitta på min bak och kolla när målarfärg torkar (tror jag).
Den friske har många önskningar, den sjuke bara en, sa någon människa en gång i tiden.
Så man skall väl sluta att önska så mycket och vara glad för det man har och för att man är frisk.
Jag är så klok i bland!


Yeah!




1 kommentar:

  1. Du är ju så klok så man mår illa ibland " sä ja te da" ( på kalmarritiska) :D känns det igen ? ;)

    SvaraRadera