söndag 5 januari 2014

Trettondagsafton

Jag vaknar sakta.
Ligger i sängen och låter kroppen och hjärnan vakna i sin egen takt.
Tänker på jobbet, tänker på julen som varit, tänker på livet.
Lyssnar på grannens barn som springer och skrattar över mig.
I dag är det lördag på en söndag.
En sovmorgon kvar innan allvaret drar igång.
Var på en jättetrevlig fest i går hos Anette och Peter.
Tack för att vi fick komma.
Jag längtar tills vi kan bjuda tillbaks. Trevligt att umgås med glada och positiva människor.
Idag skall jag ta bort julen och laga middag.
Två måsten på hela dagen, det borde jag väl mäkta med.
Vore skönt med en promenad men mitt knä är helt kört. Orkar knappt gå och handla på Gränby längre.
Det skall bli intressant och se hur det går att börja arbeta på tisdag?
Men nu skall jag ta med mig en kopp kaffe, krypa upp i soffan med min julbok och mysa med granen en sista morgon innan den bärs ner i källaren.
God morgon!








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar