lördag 11 januari 2014

Slarvmaja!

Jag trodde att jag bloggade i morse och så ser jag nu att jag inte har bloggat alls.
Förlåt.
Jag skulle ju berätta om hur mysigt vi hade det i går eftermiddag/kväll.
Jag hämtade upp Calle efter jobbet och vi två åkte hem och började med att förbereda sushiriset.
Det är inte så svårt som man tror men det är lite stök innan det är färdigt och framför allt tar det ganska lång tid.
När de andra kom så hade vi förberett själva sushirullandet.
Alla hjälpte till och tjejerna tyckte det var roligt att lära sig.
Det rullades Maki här och gjordes både lax och räknigiri.
Det var väldigt gott och mättande.
Bitarna blev lite större än de man köper så man blev proppmätt på bara några stycken.
I dag har jag städat undan från vår lilla fest och loggat in på min nya bank, aktiverat nya kortet och min nya bankdosa.
Det är lite stök med att byta bank.
Vi har nu gått från Swedbank till Länsförsäkringar.
Det verkar som ett bra val.
I kväll blir det bio med gubben. Vi har inte sett "Hundraåringen" ännu.
Vad skall du göra i helgen då?

Sushifabriken i full gång.

Det snygga resultatet.
Bilderna snodde jag från Linas Facebooksida. Tack för det Lina.



2 kommentarer:

  1. Jag jobbar idag...mellan 10 å 3...!

    SvaraRadera
  2. Ingenting. Jag vill inte göra någonting i dag... Så det så!
    //Nina

    SvaraRadera