onsdag 8 januari 2014

Pigg och allert...

... nästan.
Har i allafall sovit som en stock i natt.
Det är tyst och skönt i sovrummet när den andra halvan inte sover hemma.
Jag vaknade t om fem minuter innan väckarklockan efter att ha sovit i åtta timmar.
Det är bra det, för i dag väntar mig en lång arbetsdag.
Börjar terminen med ett kvällsmöte så jag är väl inte hemma förän vid 19.30 i kväll.

Det går bra att räkna kalorier. Har redan fått bort 1,2 kg av julmaten.
Nu är jag på rätt spår igen och det känns bra.
Det är som vanligt svårt med maten på jobbet. I går serverade de pannkaka med sylt och i dag blir det köttbullar och makaroner.
I går fick jag klara mig på mest vitkål och i dag får jag väl också sätta mitt hopp till salladsskålen.
Jag skulle vilja ta med mig egen mat men det blir ju inte pedagogisk lunch då enligt de som bestämmer så jag får väl fortsätta att klara mig "utan" lunch framöver också.

Det är redan onsdag och halva arbetsveckan är snart till ända.
Man borde alltid ha fyradagarsvecka :)
Jobba fyra dagar, ledig tre osv.
Det låter väl skönt?
Nu önskar jag dig en bra dag så ses vi lite senare.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar