torsdag 30 januari 2014

Om om inte fanns, då vore katta kung!

Så sa alltid min mamma. Det betyder väl att man inte ska gå runt och fundera för mycket på de val man har gjort i livet. Nu är det som det är och det är inte mycket man kan göra åt saken. Har man gjort dåliga val så har man, inget att göra åt. Bara lära sig av misstaget och inte försöka göra samma misstag två gånger. Det behöver inte röra sig om misstag heller, man kan ändå undra hur det skulle ha varit här i livet om jag gjort andra val?
Vad hade hänt om vi aldrig hade flyttat till Uppsala, kan jag undra ibland. Vad hade hänt om vi aldrig lämnat Tierp?
Vem skulle jag vara om mina föräldrar fortfarande hade levt?
Man formas ju av livet. Viket liv skulle jag leva om om inte fanns?
Skulle jag ha varit gift med Jonny i dag om jag inte råkat bli med barn direkt. Skulle jag ha följt med honom ner till Uppsala 1988? Jag tror inte det.
Hur skulle det ha gått för killarna om vi hade stannat kvar i Östersund 2001?
Mycket skulle vara annorlunda om om inte fanns.
Skall man fundera på sådana här saker eller blir man knäpp då?
Många jag känner funderar aldrig så här, de bara travar på och vänder sig aldrig om. Jag vänder mig om hela tiden och tänker på om...
Om om inte fanns, då vore katta kung.
Ja, det kanske finns en sanning i det.
Man funderar mycket när man är sjuk.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar