måndag 6 januari 2014

Jag övar mig på att vakna

Eftersom jag liksom har vänt på dygnet den här låååååånga ledigheten så är jag lite nervös hur det kommer gå i morgon när klockan ringen 05.00.
Därför så övar jag mig i dag.
Jag ställde klockan på 06.00 och klev upp.
Det var inte lika jobbigt som man skulle kunna tro.
På detta sätt så kommer jag att vara skittrött i kväll och somna som en stock tidigt.
Då kommer jag att få minst sju timmars sömn i alla fall i morgon.
Visst har jag räknat ut det bra.
Det som kan faila är att jag kommer vara skittrött i em, somna på soffan och sedan vara jättepigg i kväll, somna sent och vara dödens trött i morgon bitti.
Jag får väl se till att ha häcken full i dag så att jag inte somnar, helt enkelt :)

I dag kommer Knut, Gabbi, Calle och Lina hem på middag.
Jag gör en stor lasagne och sallad.
Det får duga, man kan ju inte bjuda på lyxkäk jämt.
Det skall bli trevligt att träffa alla igen.
Borde ge mig ut och köpa en efterrätt, eller så frågar jag Ludde om han vill baka cupcakes i dag?
Men det får bli en senare fråga.
Nu skall jag bara sitta här med mitt kaffe och försöka vakna.
God Morgon !
Trött, tröttare, tröttast...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar