tisdag 28 januari 2014

Fyrtioåtta timmar

I eftermiddag är det fyrtioåttatimmar sedan jag hade det sista symtomet på min magsjuka.
Det känns lite underligt att gå hemma och vara "frisk" när man vet hur de har det på jobbet men jag tror ingen vill att jag skall komma och smitta dem med magsjuka heller så det är bara att stanna hemma.
Jag donar lite här hemma och försöker rensa i röran.
På fredag åker vi till huset igen, bara jag och Jonny den här gången. På lördag får vi middagsgäster, det blir supertrevligt. jag längtar till att få visa alla vårt fina hus.
I eftermiddag/kväll blir det en sväng till Återbruket igen. Jag är ute efter en sovrumslampa hit hem plus lite tavlor, en kruka som går i blått att ha i huset och lite annat roligt som jag hittar.
Jag skall åka på RUSTA och köpa gardiner också. Jag behöver gardiner både till farstun i huset och till vårt sovrum här i stan. Undrar om de har köksmöbler på Återbruket? Det tänkte jag inte på att kolla sist jag var där.
Men först blir det en lugn och tillfrisknande dag här hemma.
Det kom en kille från Heimstaden och fixade våra element i går så nu har vi varmt och skönt i lägenheten igen.
Detta har vi tjatat om i två år, så fixade han det på 20 minuter! Varför har han inte kommit förr? Den förra gubben som kom hit höll upp en digital mätare i rummet, konstaterade att det var över 20 grader och så gick han. Den här killen lyssnade på mig och fixade alla element som var iskalla. Han kommer tillbaks i dag och tätar köksfönstren med silikon. Nu skall vi väl slippa frysa häcken av oss här hemma.
Jag önskar dig en bra dag och hoppas att du slipper den här vinterkräksjukan för den var inte att leka med inte.
Ruskigt!
Germs!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar