lördag 18 januari 2014

Filmmaraton

Snart kommer de hit, alla mina fina ungdomar.
Morsan skall köra en favorit i repris.
FILMMARATON.
Vi börjar klockan 10.00 med en himmelsk frukost.
Klockan 11.00 startar jag första filmen.
Sedan kör vi på till framåt middagstid när det bjuds på pizza.
Mer film och godis och popcorn.
Film, film, film med grönsaksdipp.
Jag kör väl på till folk inte orkar mer.
Jag har 11 filmer på lut så vi skall nog bli nöjda.
Det är jag som har valt alla filmer. Killarna är lite rädda att det bara kommer att bli mammafilmer, men jag har sett till att det har blivit en salig röra. Försökt att hitta filmer som de kanske inte skulle välja att kolla på i vanliga fall men som ändå skall falla ungdomarna i smaken.
Det skall bli roligt och mysigt. Man måste vara lite om sig och kring sig för att få hem alla samtidigt.
De kollar på film och jag  sitter mitt i smeten och myser.
Jag skulle vilja berätta vilka filmer jag har valt men eftersom flickvännerna läser min blogg så blir det ju ingen överraskning då, s¨jag får skriva om filmerna lite senare istället.
Nu skall jag börja förbereda frukosten medan Jonny skall åka och klippa sig (han kan sätta upp håret i hästsvans snart).
Det blir omelett med svampstuvning, bacon, yoghurt, vaniljfil, flingor, mussli, bröd, ost, skinka, marmelad, kokta ägg, juice, gröt mm mm.
Värsta hotellfrukosten.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar