tisdag 14 januari 2014

Brrr! va´kallt!

Ute är det några minusgrader men det är inte det som är det jobbiga.
Då får jag väl ta på mig tjocka kläder då.
Det är här inne jag snackar om.
18 grader när jag kom ut i köket i dag.
Nu har det stigit till 18,3
Man kan ju hoppas att nästa lägenhet är lite varmare.
I dag kommer de och tittar på vår lägenhet, sedan får vi ringa hyresvärden och kollar hur allt går till rent praktiskt.
Vi skall väl fundera några dagar också.
Inte bestämma oss för första bästa lägenhet men det verkar som ett bra byte just nu i alla fall.
Jag funderar redan på Luddes student, hur vi skall få plats i en liten trea. Men det löser sig väl.

Tisdag i dag då.
Slutar tidigt men skall sitta kvar och jobba.
Räkna kalorier, det går bra.
Knoga på.

Borde gå till frissan men väntar nog till lönen. Borde beställa tid nu, det brukar ju ta några veckor hos Angelica.

Nä, nu skall jag göra ett seriöst försök att ta tag i den här dagen. Kom igen då tisdag så kör vi!!
"Ful får man va, men inte dum", sa alltid min pappa.









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar