torsdag 19 december 2013

Två, ett...

Två ynkans dagar kvar innan julledigeheten slår till.
Man kan tycka att det skall vara en piece of cake men det är trögt nu.
Trögt att gå ur sängen, trögt att ta sig till jobbet.
Jonny är ledig och snusar gott i sängen. Det gör det INTE lättare att ge sig i väg.
Att jag dessutom har två fullånga dagar framför mig gör inte saken lättare.
Kvart i fem både torsdag och fredag.....*suckelisucksuck*
I kväll skall jag göra mat till buffén på vår julfest hos Fia på fredag.
DET FÅR JAG ABSOLUT INTE GLÖMMA I KVÄLL.
Jag skall ta med mig skaldjurspaté. Den brukar bli bra, så jag hoppas att den blir det även i dag.
Annars brukar jag ha otur när jag gör mat att bjuda på. Maträtter som jag har gjort hundra gånger blir helt plötsligt helt misslyckade när jag skall bjuda eller ta med mig bort.
Jag vek tvätthögen från helvetet i går, trots att jag hade så ont i knät att jag knappt kunde gå.
Jonny fick sitta i soffan och värma knät med sina helande händer i nästan en timme.
Ja, han har faktiskt helande händer min man, tro´t eller ej.  Jag tror på det eftersom jag känner hur värmen strålar genom knät och att värken liksom "rinner bort" när han suttit en stund med händerna på mitt knä. Kan låta konstigt men så är det!
Jag hoppas verkligen att jag får komma till en ortoped fort som ögat efter jul för jag orkar snart inte gå och ha så här ont längre. Värk tar på krafterna. Att gå runt med värk hela tiden tär på kroppen och humöret.
Jag borde få bli sjukskriven 50% fram till en eventuell operation men jag vet inte hur man gör för att fråga om detta. När inte läkaren själv sa något så tordes inte jag fråga och det utnyttjar de.
Det man inte kräver det får men inte heller. Jag får väl se hur ont jag har efter jul och så får jag uppbringa styrka att ringa och prata med läkaren om jag fortfarande har så här ont.
Han verkar vara bra  att ha och göra med så....?
Nä, nu ett par ägg i magen och sedan iväg.
"Kom arbetslust och träng dig på. Här skall du motstånd finna!"
Rock´n roll torsdag.
F**k Yeah!
P.S Köpte Jay Smiths nya album i går. Det skall jag lyssna på i dag. Verkar så där bluesrockigt som jag gillar. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar