lördag 14 december 2013

Svårt att sova

Somnade vid 23-tiden igår.
Vaknade för 6 i morse.
Inte kunde jag somna om inte.
Efter sju timmars sömn är det inte lätt att somna om.
När dessutom min älskade gubbe låter som ett tröskverk ca 1 dm från mitt öra är det ännu svårare att somna om.
Börjar man dessutom tänka på att vi skall åka och titta på huset i dag igen är det kört att över huvud taget slå igen ögonen.
Jag har satt ut vår lägenhet på nätet nu. bytes mot en trea eller fyra centralt.
Jag har meijlat en kille som har en fyra vid Norrlands nation och en kille som har en trea vid Kungsgatan, ovanför Indian Kitchen.
Han med trean har svarat och är intresserad av ett byte.
Det är mycket som händer nu.
Mycket som snurrar i huvudet när man vaknar 05.50.
Inte undra på att man inte kan sova.
Blir man dessutom kissnödig så är det bara att kliva upp och ta sig en kopp kaffe sedan.
Sova får jag göra när jag blir gammal, hoppas jag.
Du som har läst min blogg ett tag vet ju att sova är en liten issue för mig. Det började när killarna var små. "bra mammor sover inte", alltid ha full kontroll på vad som sker i hus och hem osv.
Efter 20 år av dessa tankar är det inte helt lätt att ändra sig. Till mitt försvar så måste jag säga att jag blivit bättre på att sova. Jag somnar i soffan ibland och jag vaknar inte när killarna kommer hem från krogen och gör nattmat längre.
Det kan ju bero på att jag sover med Peltorkåpor varje natt, men det hjälper ju så WTF....eller hur?
Nu är klockan snart 7 och jag tycker att Jonny är en tråkmåns som sover "så länge" :)
GOD MORGON LÖRDAG!
Eftersom jag får ont i öronen av vanliga hörselproppar så måste jag sova med den här på huvudet.
Du tror att jag skojar va? men det är dagens sanning.
Jo då, man kan visst sova på sidan, de är jättemjuka.
Jag ser inte klok ut men det bjuder jag på.

4 kommentarer:

  1. Hej fina Maggan! Va mycket som händer för er just nu, roligt och spännande förstår jag. Fortsätt skriva för jag följer dig från andra sidan jordklotet. Varma och soliga hälsningar från Mauritius. Pusss// Simon

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad roligt att du läser min blogg. Ja, det är verkligen mycket på en gång nu. Jag längtar efter dig/er. Det var så längesedan vi sågs. När du kommer hem så MÅSTE vi träffas. Ha en fortsatt skön resa. Kram!

      Radera
  2. Jag får också ont i öronen av vanliga öronproppar. Dock så har jag hittat två sorter som är hur sköna som helst. Det är rosa öronproppar av vax och de formbara silikonpropparna båda från apoteket. Man lägger både som ett lock över hörselgången och stoppar inte in dem som vanliga proppar. De sitter hur skönt som helst i öronen och gör inte det minsta ont. Har till och med råkat gå till jobbet med propparna kvar i öronen. Kände inte att jag hade dem på mig.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ska kolla upp dessa öronproppar. Låter sköna. Vilken Anna är det som skriver?

      Radera