fredag 22 november 2013

Sjuk fredag

Jag mår lite bättre men jag mår lång ifrån bra.
Snart kommer Jonny hem så där lite lagom "laggad".
Det blir en lugn och fin fredagskväll här hemma.
Det beror lite på hur han har kunnat sova på planet hur pass mycket jetlag han har.
Jag måste åka och handla hur förkyld jag än är för här hemma går det inte att trolla med knäna längre.
Jag måste handla middagar och mjölk.
En flaska bubbel att fira gubbens hemkomst med kanske?
För att citera min mor:
"Man blir ju inte friskare av att dricka sprit men det blir mycket roligare att vara sjuk".
Men först skall Jonny komma hem så att jag får pussa lite på honom.
Sitta tillsammans här i köket och bara prata, det är det jag längtar efter när han är borta.
Han åker på tisdag igen så man får passa på när han är hemma några dagar.
Jag har knappt pratat med någon den här veckan eftersom jag varit sjuk, och ungdomarna stänger ju in sig på sina rum så fort de kommer hem.
Jag kommer nog att prata hål i huvudet på min man när han kommer hem.
Nu lite mer kaffe och ett par ägg.
Alla borde ha en ONEPIECE när de är hemma för det finns inget skönare plagg i hela världen.
I den här kalla lägenheten behövs det något varmt att krypa in i och då är detta det perfekta plagget.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar