måndag 25 november 2013

"Nytt" jobb...

I dag börjar jag på nya jobbet men mina nygamla kollegor.
Det är inget nytt jobb egentligen, bara en ny avdelning.
Men det känns pirrigt i alla fall.
Alla barn är ju nya och föräldrarna likaså.
Vilken tur att jag får jobba med mina gamla kollegor som jag känner väl.
De har ett nytt arbetssätt på min nya avdelning så det skall bli spännande att jobba med.
Nytt schema får jag också i dag.
Som sagt, det är mycket som blir nytt i dag.
Lite pirrigt och jobbigt känns det. Men samtidigt pirrigt och spännande.
Man blir ju så van att vara på ett visst ställe och arbeta på ett visst sätt.
Förändringar kan vara bra och stärkande men jag känner sorg över de barn, kollegor och föräldrar som jag lämnar.
Det spelar ingen roll att man vet det kommer bli bra dit man går, man känner ändå sorg över det man lämnar.
Så är det och så måste det få vara.
Men nu måste jag sätta lite fart och göra mig i ordning för min första dag på mitt "nya" jobb.
Önska mig lycka till!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar