söndag 10 november 2013

Nu blir det lugnt ett tag framöver

Mitt nyårslöfte för 2013 var att se mycket musik och gå på många evenemang.
Jag tycker verkligen att jag har levt upp till det det här året.
Tre festivaler i somras och en massa olika konserter och musikaler under året.
Men nu är det jag som skall lugna ner mig lite.
Hur roligt det än är så måste vi ta det lite lugnare. Vi är ju inte så unga längre jag och min man.
Vi behöver landa och bara vara nu ett tag.
Jag säger inte att vi skall sitta hemma och uggla nästa år men jag tror att vi skall köra på den mer relaxade linjen.
Bo på hotell och gå på spa istället för på hårdrockskonsert t ex.
Långa härliga promenader och god mat på restaurang istället för festival.
Härliga hemmamiddagar med goda vänner istället för pub till arla morgonstund.
Vi har ett annat mål också jag och min man.
Att rensa i röran.
Om vi skall kunna flytta härifrån så MÅSTE vi rensa bland våra saker.
Slänga, sälja och ge bort.
Slänga, sälja och ge bort.
Detta får bli mitt nya mantra.
I dag rensade jag faktiskt bland sonens skor och kläder och gav bort två kassar till en granne. Hon har kommit i kontakt med en hjälporganisation som skall hjälpa en familj i Hässleholm som hamnat i nöd på grund av av föräldrars arbetslöshet.
En 16-årig son behövde kläder och det kändes så bra att kunna rensa bort kläder som aldrig användes och skänka bort dem till någon som behöver dem så mycket bättre.
Sälja på blocket och få ordning i källaren skulle vara så skönt.
Men för att kunna göra det så måste man hålla sig hemma. Då kan man inte hålla på att åka runt varje helg och bo på hotell.
Att städa där nere kräver planering och engagemang.
Du tror att jag överdriver.
- så mycket grejer har de väl ändå inte, tänker du.
Haha!
Men tänk så fel du har.
Vi har två ÖVERFULLA förråd med prylar.
Kläder, skor, väskor, leksaker, prydnadsgrejer. cd-skivor, böcker, porslin, skidor, skridskor, lampor, gardiner, julsaker, påsksaker, papper, VHS-band, bäbiskläder, teknik, sladdar, målarprylar, gamla datorer, högtalare, skrivare, madrasser, tält, sovsäckar, campingutrustning, mattor, skruvar, muttrar, verktyg, tapeter, möbler och så lite mer papper eftersom Jonny inte kan slänga gamla räkningar??
Det kostar mycket pengar också att gå på alla dessa evenemang.
Om vi skall kunna flytta härifrån och köpa oss ett hus eller en sommarstuga så måste dessa pengar hamna på ett bankkonto istället för hos TICNET.
Enkel matematik!
Så nu är det jag och gubben som stannar hemma framöver.
Lugna och fina.
Det känns bra.









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar