söndag 24 november 2013

Lat söndag

Vaknade tidigt av att solen sken in och kittlade mig.
En kopp kaffe.
Så mycket bättre på TV4 play och en redig frukost.
Nu har jag diskat undan från gårdagens skaldjursmiddag med fina vänner.
En kopp kaffe till och sedan en tripp till affären.
Det blir väl en traditionell söndagsmiddag igen.
Mat och film med alla "ungar" brukar vara det stående söndagsnöjet.
Min förkylning är mycket bättre men inte helt borta. 
Det ser soligt och kallt ut ute så en uppfriskande promenad till affären kanske är på sin plats?
Men först en kopp kaffe, som sagt.
Inte ha bråttom på en lat söndag.
Jag håller på att tina en stor klump med lövbiff. Någon som har ett bra förslag vad jag kan göra med den till middag för sju personer?



1 kommentar:

  1. Gick in för att kolla hur det gick med lilla huset men visst kan du få förslag på lövbiff :-) lägg på rökt skinka och stryk på med en god senap...rulla ihop och fäst med tandpetare. Smaksätt gräddsåsen med samma senap. Om inte senap passar familjen lägg skinka och en god ostskiva emellan istället....

    SvaraRadera