onsdag 20 november 2013

Inga kolhydrater

Nu har jag inte ätit kolhydrater på över en vecka och jag mår redan mycket bättre.
Ingen magkatarr och uppkördhet alls.
Jag har inte kört så mycket fett heller.
Mer Low Carb Low Fat.
Dels för att jag inte tror att det är bra för kroppen att äta en massa fett och dels för att jag vill ha en snabb viktminskning nu.
När jag når vikten som jag hade i somras så skall jag börja äta vanligt igen men det innebär ju också att jag drar ner på kolhydraterna.
Dessa måste man ALLTID passa sig för.
LCHF är ju en bra metod i juletider också, förutom julgodiset då.
Men i år blir det inte så mycket av den varan, för det är bara jag och Jonny som käkar det.
Vi gör godisbord för "barnens" skull men de äter ingenting, det gör gör däremot vi som INTE ska.
Choklad och knäck kan man äta på julaftonen men inte hela julhelgen, för då hamnar man i sockerträsket snabbare än man hinner säga tjuondagknut.
Jag hoppas att jag har ännu mer minus på vågen i morgon för då kommer jag bli riktig peppad att fortsätta.
Nu har jag ätit viktväktarstil i över ett år och det är rätt gött att kunna unna sig ost och annat som jag nästan inte har rört alls på flera månader.
När jag längtar efter bröd så kan jag äta det men då blir det inget fett istället.
Det är ju så det är.
Det farliga är att kombinera de båda.
Fett OCH kolhydrater, det är ajja bajja det!
Undrar om jag kan nå mitt andra mål innan jul?
Mitt första är att komma ner i den vikt som jag hade innan sommaren och det andra målet är fem kilo till.
Nä, det låter tufft när det endast är trettiotre dagar kvar till julafton.
Men mitt första delmål borde jag i alla fall kunna nå.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar