torsdag 21 november 2013

Hur svårt skall det vara att köpa sig en ny jacka i det här landet?

Jag behöver en ny vinterjacka för min gamla är alldeles för stor.
Men det uppstår en hel del problem när jag skall ge mig ut på jackjakt för det finns inga som passar min kropp.
Om jag köper en jacka som passar runt rumpan så är den för liten runt bysten.
Och passar den runt bysten är den för stor runt rumpan.
Om jag skiter i att den blir lite stor runt ändan så är ärmarna alldeles för långa.
Man gör inte kläder till feta människor.
Jag måste köpa en herrjacka och då ser jag ut som en orangutang med ärmarna ner till knävecken.
Didrikssons, Peak, Tensson mfl gör inte jackor i större storlekar än damstorlek 42.
Det gör inte de andra märkena som man hittar i sportbutikerna heller.
Jag har hittat en 46 på Intersport men den satt så trångt att jag inte kunde ha någon tjockare tröja under.
Det finns någon parkas på Stadium i 44 men som sagt så är de mycket mindre än en vanlig 44:a.
Så jag kan inte ha dem.
När jag köper klänningar eller blusar köper jag 44 men jackor verkar inte vara designade på samma vis?
Var skall jag gå för att hitta en snygg jacka då?
En jacka som jag kan knäppa igen utan att det är en herrjacka med ärmarna ner till golvet??
Jag har sagt det förr och jag säger det igen:
Jag måste designa snygga kläder för stora kvinnor, det här går ju inte!!
Är jag så jäkla tjock att jag inte kan gå ner på stan och köpa mig en snygg jacka?
Det finns väl förtusan kvinnor som är större än vad jag är.
Vad har de för jackor på sig?




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar