tisdag 5 november 2013

Host och krax...

...snörvel och prosit,
Idag skall jag gå till doktorn med mitt ben.
Ruskigt!!
Jag vet inte hur jag skall lägga fram alla mina smärtor här och där på ett bra sätt.
- Hej! Jag har ont i mitt högra knä varje dag och hela tiden. Dessutom har jag ont i vänster fot.
Hela min vänstra arm har jag ont i och smärtan strålar ut i handen och sedan ut i tummen.
Jag har ischias i min högra sida och den smärtan strålar ut i ryggen som gör att jag har svårt att sova på nätterna.
Det låter ju dom om det är Agda 89 år som kommer till doktorn.
Jag är rädd att han skall säga åt mig att jag är för fet och att jag måste banta först innan jag får någon hjälp.
Då vet jag inte hur jag skall förhålla mig.
Jag och doktorer är ingen bra kombination.
Jag har inte haft turen att få träffa trevlig sjukvårdspersonal i mitt liv så jag har blivit lite skraj för sjukvården.
Dessutom så måste man ju också få hjälp av sin arbetsgivare om man skall kunna gå på sjukgymnastik osv.
Jag är väl inte en sån person som skriker högst om mina rättigheter och kräver saker och ting.
Det måste kanske bli ändring på det.
Usch! Jag kommer att ha ångest hela dagen för att gå till läkaren i dag,
Dessutom är jag sjuk också.
Men nu är det visst synd om mig va :)




1 kommentar: