onsdag 9 oktober 2013

Så är vi här igen då...

...redan onsdag.
I dag kommer Jonny hem.
Jag måste handla lite käk men annars står inget på agendan.
Jag är snorig och nyser i dag men jag mår bra.
Konstaterade igår att jag skiter i den där förskollärarutbildningen som jag blivit erbjuden.
Den var för lång.
3½ år, precis lika lång som den vanliga utbildningen. Skillnaden är att då läser du på heltid och gör inget annat. Nu skulle jag läsa 100 % och jobba 25% och få 75% lön.
Visserligen utan att ta några studielån då, så ekonomiskt var det ju en bra deal men inte orkesmässigt och längdmässigt.
Jag tycker verkligen att vi barnskötare som redan kan det här arbetet skall kunna få gå en kortare utbildning. Man borde få tenta av och visa vad man kan på så vis.
Ja ja....nu blev det som det vart och jag är inte speciellt ledsen för det.
Jag skulle egentligen gå någon administrativ utbildning med min onda kropp. Jag har svårt att tro att jag kommer att orka i det här yrket i 20 år till.
Tjipp tjopp så är det onsdag igen.
Jag slutar tidigt och gubben kommer hem. Det kan vara värre.
Sjuttiosex dagar kvar till julafton :)
Kram hela dan!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar