tisdag 22 oktober 2013

Rise and shine

Klockan ringer 05.30 och jag studsar ur sängen med ett leende.
Kvittrande glad tar jag på mig kläderna och sätter mig med en kopp kaffe vid datorn.
Jag pratar och skrattar med min man och känner hur dagen sakta kommer till mig.
NOOOOOT!

Det borde vara förbjudet att stiga upp så här tidigt!
Det känns ännu jobbigare när man gör det fast det inte är min tur.
Inte för att jag inte vill hjälpa min kollega, det känns jättebra men jag är förbannat trött när klockan ringer. En kopp kaffe till så kanske jag blir som en människa igen.

Tisdag då.
Snart helg.
Måste handla lite idag.Mjölk å sånt. Annars inget speciellt som händer i dag. Det är sällan som det händer något speciellt. fast det beror väl på hur man ser det. Man kan väl välja att se det som om allt som sker är lite speciellt men jag tror inte att jag är den sortens människa.
Jag vill nog att det skall vara speciellt för att kännas speciellt om du förstår hur jag menar?
Nä, har kan man inte sitta och falla ut i filosofiska funderingar inte.
Bäst att sätta fart och komma sig iväg till jobbet nu då.
* GÄÄÄÄÄÄSPAR!*

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar