söndag 20 oktober 2013

Putsa fönster

Skulle putsa köksfönstren i dag men givetvis är det minusgrader ute.
Jag har torkat runt fönsterkarmar och bytt gardiner ändå så får jag putsa nästa helg när det skall vara plusgrader ute.
Men jag är skitdålig på att putsa fönster.
De ser lika smutsiga ut efteråt som innan.
Jag vet inte vad jag gör för fel. Jag har provat allt. Dyra fönsterputsmedel och skrapa, sämskskinn och vatten till tidningspapper och diskmedel, det blir ändå flammigt.
Det var en kvinna på jobbet som rekommenderade den här lilla maskinen. Har du någon erfarenhet av denna?
Kanske är värd 500 kr om fönstren blir fina?

Annars kan jag erbjuda en trerätters middag och vin i överflöd till den som kommer hit och putsar mina fönster i kök och vardagsrum på lördag :)



2 kommentarer:

  1. min svärmor har en och hon säger att den var värd varenda krona =)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det får bli en sån till veckan. Tack för kommentaren :)

      Radera