onsdag 23 oktober 2013

Öppnar igen

I dag öppnar jag igen så klockan ringde 05.30 igen.
Fast i dag får jag gå hem kl 15.00 inte 19.00, som igår.
Vi skall storhandla i dag jag å gubben.
Handla för nästa vecka när Petro bor hos oss och för nästa helg när vi skall bo storfamilj igen.
18 pers på mat på fredagen och bara 11 på lördagen innan Knuts fest.
Undrar vad jag skall bjuda på då jag.
Jag vet inte ens när de kommer från Jämtland nästa fredag?
Kanske får bli något enkelt och gott.
Jag får fundera ut något under dagen.
Vi skall köpa en liten soffa på Blocket också men jag får aldrig ihop någon tid med säljaren som passar att hämta den.
Vore skönt att ha hämtat den innan helgen.
Skall skura spisen i dag när jag kommer hem från jobbet. Inte så lätt att uppbringa ork efter en arbetsdag och sedan några timmar på Gränby men jag skall göra mitt allra bästa.
Skura spis går fort bara man sätter igång.
På fredag öppnar jag igen. Det blev många gånger den här veckan men det kompenserar jag nästa vecka när jag inte skall öppna en endaste gång.
Nu skall jag leta reda på något att sätta på mig. Lite kallt att gå på jobbet i bh och trosor men jag skulle säkert väcka uppmärksamhet :)
Onsdag är det....igen...
Ha en bra dag!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar