söndag 20 oktober 2013

Lång lördag

Det var längesedan jag hann med att göra så mycket på en enda dag.
När jag inte "behövde" ta hänsyn till någon annan så visade det sig att jag fick en väldigt lång lördag.
Vaknade tidigt och myste på i morgonrock och drack kaffe och sedan lite ägg och skinka till frukost.
Städade balkongen och slängde alla sommarblommorna som stod och skräpade.
Löste Melodikrysset med Calle och Lina innan jag duschade och tog bussen ner på stan.
På stan gjorde jag några ärenden innan jag gick till den grekiska restaurangen Costas och åt lunch.
Lite fler ärenden  och sedan en öl på O`Connors innan jag tog bussen hem.
Väl hemma så slängde jag på The Beatles på stereon och sedan plockade jag och dammsög nedervåningen.
Lagade middag till oss tre och sedan spelade vi spel och drack lite vin.
När Calle drog till Hugo så tog jag på mig tjockjackan och gick till Knut och Gabriella.
Käkade upp Knuts godis och tittade på film.
Vi snackade mycket om hans kommande fest. Lite planering och fix. De visade sina kostymer till festen. De kommer bli jättebra.
Straxt efter 23 promenerade jag hem i natten.
Väl hemma tog jag mig ett glas Cola och tittade på lite tv.
Somnade nöjd och glad straxt före kl 01.00.
Nöjd med dagen!
Lägg till bildtext
Lägg till bildtext


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar