söndag 6 oktober 2013

Har du sett Herr Kantarell?

Finns det någon svamp i skogen månntro?
Några säger att det finns svamp och andra säger att skogen är tom för att det varit en så torr sommar.
Vad vet en ko?
Vi får bege oss till vårt smultron(svamp)ställe i dag och leta.
Just nu är det allt annat än torrt i skogen i alla fall, för i går regnade det nästa hela dagen.
En termos kaffe och ett par mackor i ryggsäcken så kan vi leta länge.
Det blir skönt att bara gå i skogen och lyssna på tystnaden.
Jag älskar att gå i skogen och bara vara. Det doftar så gott och lugnet i skogen är en lisa för kropp och själ.
Jag går i skogen allt för sällan.
Som barn sprang jag mycket i skogen på sommaren men som vuxen har skogen blivit en exotisk plats som jag besöker endast ett par gånger per år.
Det är därför som jag vill flytta och komma närmare naturen.
Undrar när vi skall kunna flytta till vårt drömhus vi ett skogsbryn?
Hoppas att ungdomarna vill följa med oss ut till skogen i dag. Jag tror att det är bra för deras själ också att komma bort från stadens brus.
Sitta på en stubbe och filosofera, lyssna på fåglarna, se solens strålar försöka sila sig genom trädkronorna.
Jag längtar redan.
Kom igen nu latmaskar så går vi ut i skogen!!!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar