torsdag 17 oktober 2013

Å ena sidan. Å andra sidan.

Jag mår väl inte så där skitbra i dag men jag mår väl inte skitdåligt heller.
Inte är jag sjuk å inte är jag frisk,
Ingen huvudvärk men jag känner mig tung i hela kroppen, som om jag har på mig en blydräkt eller något.
Snorig är jag men inte så mycket att jag bör stanna hemma.
Nä, det är bara att pallra sig iväg till arbetet och försöka orka med bäst man kan.
Det är sådana här dagar som man önskar att man satt på ett kontor och pulade med sitt. Nu när jag känner mig smårisig så skall jag ändå iväg och arbeta i en ljudnivå under taknocken, ge gärnet och vara pigg pedagog. I bland kan det kännas lite jobbigt.
Men varför stannar du inte hemma då? kanske du undrar. Ja, säg det. Plikttrogen och inte 40 grader i feber, då ger man sig iväg till arbetet.
Så har jag blivit uppfostrad.
Bara två dagar kvar nu sedan är det helg och då får jag vila igen.
Jonny och Ludwig åker till Dalarna men jag stannar hemma och fixar köksfönstren och balkongen.
Om jag orkar. Om jag inte blir sämre. Men det skall vi väl inte hoppas på.
Nu måste jag käka gröt och göra mig i ordning för dagen.
Önskar dig en bra torsdag!
I see you!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar