onsdag 18 september 2013

Så va re onsdag igen då

Over the hump, eller vad säger man?
Jobbar kortdag i dag.
Kort å kort förresten, 06.50-15 är ju åtta timmar, inte så himla kort egentligen.
Dessutom så är man helt slut på eftermiddagen när man varit på benen sedan 05.30.
Man orkar inte göra allt det där som man har tänkt sig att man skall hinna.
Måste se över mina arbetskläder.
Köpa nytt och laga. Har ett par regnbyxor vars resår jag måste fixa plus en täckjacka som måste få ny dragkjedja innan vintern.
Någon som vet om en skräddare här i Uppsala.
Resåren kan jag nog fixa men det där med dragkjedjor har jag aldrig lärt mig.
Jag var nog sjuk den dagen när vi lärde oss detta i sysjöjden. Det var nog samma dag som vi räknade procent på matten :)
Undrar om man får med sig gubben upp på Gränby i eftermiddag?
Har egentligen inga pengar men jag har ett presentkort på Team Sportia och en tabattkupong på Lindex.
Det kan man komma långt med :)
Nu måste jag hitta något att skyla mig med. Kan inte komma på jobbet i BH och trosor.
Hur skulle det se ut?
Ett par jeans och en tröja passar nog bättre.
Tjingeling!




2 kommentarer:

  1. Kan ev hjälpa dej med dragkedjan, har bytt några förut. Beror på hur det ser ut./Maria S

    SvaraRadera
  2. Ååå tack ! Jag kan visa dig i morgon.

    SvaraRadera