måndag 2 september 2013

Nytt schema på jobbet och ny mathållning här hemma

Börjar med sovmorgon de luxe.
Måndagar börjar jag 09.40!!
Ganska värdelöst eftersom jag är morgonpigg men nu kan jag göra min planering före arbetet istället för att stanna kvar efteråt.
Skönt att stänga på en måndag, då har man gjort veckans längsta dag på en gång.
Det blir nog bra med ett nytt schema.
Lite tuff dag på tisdagar men det skall jag väl överleva också :)
Annars känns det väl ok med måndag då.
Inga konstigheter den här veckan, inget planerat i helgen och det känns skönt.
I dag börjar vi att ha olika mathållning här hemma.
Calle sköter sin mat och Ludde sin och jag och Jonny sköter vårt käk. Killarna får handla och laga sin egen mat. Lite konstigt känns det men det var de själva som valde att ha det på det här viset och det känns ok för mig.
Skönt att slippa tänka på vilken middag vi skall käka och hur många vi blir. På senaste tiden har jag handlat på tok för mycket mat eftersom jag aldrig vet om vi är två, tre fyra eller fem st som skall äta middag.
Det blir lättare för mig att hålla min vikt också när jag bara behöver tänka på mig och Jonny. Slut på pasta och ris, mackor och ost.
Nu är det smala linjen som gäller fram till jul.
Fem kilo till första november, sa jag va!?
Hugaligen!
Hoppas att du också får en skön börja på hösten denna första veckan i september.

Dagens affirmation kommer här.
Jag uttrycker mej tydligt, och tar den plats jag är värd.
Det är så mycket enklare både för vår omvärld, och för Universum självt, att förse oss med det vi önskar och som vårt hjärta ropar efter - om vi är tydliga med vad vi vill ha. Tydliga för oss själva - och tydliga för andra. Att våga stå för sina önskningar, och ta den plats som behövs för att uttrycka dem. Ta ett djupt andetag, och se dej själv värdig att få allt du vill, och se dej själv värdig att uttrycka det i alla sammanhang!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar