torsdag 12 september 2013

Inga pippilotter här inte.

Jag har alltid haft långt eller halvlångt hår.
Som barn alltså.
Det var liksom aldrig någon som klippte mig efter 7 års ålder.
Jag hade utsläppt tovigt hår hela min uppväxt.
Det är nog därför som jag alltid sätter upp mitt hår i dag.
Har sällan utsläppt.
Jag tänkte på det i morse när jag stod framför spegeln med två hårspännen i munnen.
Jag var typ 40 år innan jag ägde ett hårspänne!
Kan ju bero på att jag varit korthårig nästan hela mitt vuxna liv, men ändå.
Kan inte komma ihåg att morsan kammade och satte upp mitt hår.
Jag kanske är orättvis nu men så är det.
Det finna inget minne av mig i fina pippilotter, inga foton heller för den delen.
Det kanske var omodernt på 70-talet. Inte vet jag.
Om jag hade en liten flicka så skulle hon se ut som en liten prinsessa hela tiden.
Så här kommer jag ihåg att jag såg ut jämt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar