söndag 1 september 2013

Höst

Första september i dag.
Höstens första dag den första höstmånaden.
Det känns både bra och dåligt.
Dåligt att sommaren är slut men bra att en vacker höst är på ingång.
Vackra färger, skogspromenader med svamplockning, kulturnatten, tända ljus, mysiga hemmalvällar mm.
När den värsta ångesten har lagt sig över  att sommaren är slut så tycker jag att det är skönt med hösten.
Jag gillar att ta tag i saker och ting, att komma in i de vanliga rutinerna igen.
Sommaren är underbar och härlig på alla sätt men det känns lugnare och skönare med höst.
Jag är inte lika väderfixerad på hösten som på sommaren och det är skönt.
Jag gillar att gå i klänning och shorts men det är härligt att klä på sig på hösten.
Jeans och tjocktröja, strumpor och skor.
Halsduk och vantar.
Jag gillar hösten helt enkelt.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar