måndag 2 september 2013

Höst och vinterkläder

Nu längtar jag efter att få klä på mig.
I dag hade jag långbyxor för första gången på flera månader och det var skönt på morgonen men sedan blev det alldeles för varmt.
Så frös jag när jag skulle gå hem igen.
Solen värmer som bara den men när den går i moln så är det lite kyligt.
Med lite kyligt, menar jag 16-17 grader varmt :P
Nu längtar jag efter att få ta på mig en snygg tröja/kofta, långbyxor, en snygg höstjacka óch kanske t om mössa och vantar.
Hittade en skitsnygg Didrikssonjacka på Stadium men de finns ju inte i min storlek.
Den största var i storlek 44 och då kan jag inte knäppa igen den över tuttarna.
Nä, jag får bege mig ut till Thun´s någon dag fram över och se om jag kan hitta mig en snygg vinterjacka där i stället..
Jag har ju min linnekappa som jag färgade svart i våras. Den kan jag ha så länge som det inte är svinkallt ute.
Jag har lite skor som skulle behöva fräschas upp hos skomakaren också. T ex mina gamla Johdpurs ifrån 1992. De skulle vara skitsnygga igen.
Jag har ett par walkingskor som skulle behöva lagas bak i kappan. Om jag nu skall ge mig ut att Walka så måste jag ju ha riktiga skor :)
Ja visst ja! Jag har ju en vit täckjacka nere i källaren. Den kanske jag kan ha den här vintern. Den behöver väl en tvätt kanske? Ja den skall jag ta upp och prova. Annars kan den ju bli ett sån´t där motivationsplagg.
Ja, det är mycket som man skall pyssla med när hösten och vintern kommer.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar